karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

سایتهای فنی مکانیک

سلام به همگی دوستان یه مطلب در مورد سایت های مکانیک گذاشتم 

خیلی کامله......

بپر تو ادامه مطلب....................

این سایت معرفی کننده کتابه ای مرجع مهندسی مکانیک می باشد . در این سایت کتاب های مرجع این رشته را می توان از طریق LINK های قرار داده شده مشاهده کرد .

http://design.alfred.edu/mechanics.html

این سایت MECHANIC EQUATION نام دارد و در آن فرول های رشته مهندسی مکانیک ارائه می شود . فرمول های ترکیبی جدید را می توان در این سایت جستجو کرد . همچنین اطلاعات مکانیک ، فرمول های مکانیک ، HANDBOOK ، تمرینات ارائه شده مکانیک و فرمول های متفرقه را می توان در این سایت مشاهده کرد .

http://home.hetnet.nl/~paul_voorhaar/Pipestress/index.html

شعار این سایت این است که : نرم افزارهای کامپیوتری قادر به محاسبات ساخت می باشند ولی یک مهندس واقعی و طراح فقط می تواند از این ابزارها بهره صحیح ببرد . این سایت درباره مهندسی مکانیک گرایش PIPING بحث می کند . انواع محاسبا و منابع مرجع اطلاعاتی مناسبی را می توان در این سایت در این زمینه بدست آورد که کاملا به مهندسین این رشته کمک می کند تا با نهایت اطمینان به کار خود بپردازند .

http://www.mme.tcd.ie/~jbadger/grindingpage.html

در این سایت می توان با ماشینکاری و تاریخچه آن آشنا شد. ماشینکاری یکی از زیر گروه های مکانیک می باشد که کاربرد بسیار وسیعی در صنایع دارد . در سایت می توان به اطلاعاتی درزمینه این روش تولید از ابتدا تا کنون بدست آورد .

www.steamforum.com

این سایت به نام STEAM & POWER در اینترنت قرار داده شده است و در این سایت به نیروی بخار و انرژی حاصل از آن و استفاده هایی که از این نیرو در صنایع به عمل می آید پرداخته می شود . در این سایت امکان SEARCH درمورد این مبحث وجود دارد . همچنین یک مرجع اطلاعاتی قدرتمند از اطلاعات بخار، نحوه تولید و استفاده از آن را در این سایت می توان مشاهده کرد .

www.engineering.com

سایت ENGINEERING.COM همان طور که از اسم آن بر می آید در مورد مباحث مهندسی صحبت می کند . در سایت می توان موضوعاتی را که مد نظر مان است را از دو روش ، یکی داخل منابع سایت و دیگری از منابعWEB جستجو کنیم . همچنین می توان بسیاری مطالب و مقالات را در این سایت مورد مطالعه قرار داد و استفاده کرد . از امکانات دیگری که در این سایت قرار داده شده است می توان به LINK هایی به سایت های معتبر مهندسی مکانیک نام برد .

http://www.memagazine.org

مجله ONLINE مهندسی مکانیک را در این سایت می توان پیدا کرد . همچنین اطلاعاتی در زمینه مهندسی مکانیک ، علت تاسیس این نشریه ، انجمن مهندسی مکانیک امریکا و اخبار و رویدادها را می توات در این سایت مشاهده کرد . غیر از مجله اصلی ، می توان مجله POWER & ENERGY و ONLINE EXCLUSIVE و تعدادی مجله دیگر را نیز می توان از طریق این سایت در دسترس داشت .

http://www.machinedesign.com

سایت MACHINE DESIGN ارائه کننده یکی از مجلات پر سابقه در زمینه مهندسی مکانیک می باشد . در این سایت علاوه بر مجله می توان گزارش ها و مقالات بسیاری در زمینه طراحی در مهندسی مکانیک را یافت کرده و از آنها بهره برد . آرشیو اطلاعات ، تکنولوژی ، صنایع ، دپارتمان ها ، اخبار صنعتی ، کتباخانه CAD و E-BOOK های مجانی ، مراکز فن آوری و بسیاری مسیر دیگربرای کسب اطلاعات را می توان در این سایت مشاهده کرد .

http://www.theengineer.co.uk/Home/Default.aspx

این سایت به معرفی مجله ENGINEER می پردازد . این مجله درباره مهندسی مکانیک و رشته های وابسته به آن به فعالیت مشغول می باشد. در این سایت می توان به ابزار جستجو دست یافت ، همچنین اخبار و رویدادها ، مهندسی طراحی ، مهندسی تولید ، تولیدات ، LINK به سایت های مربوط و موارد بسیار دیگر را می توان در این سایت مشاهده کرد .

www.mcb.co.uk/ec.htm

در این سایت با ژورنال مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات و CAD آشنا می شویم . در این سایت مواردی چون تولیدات ، کتابخانه ها ، آرشیو ژورنال ها ، LINK و اخبار و رویدادهای مهم را می توان مشاهده کرد . همچنین امکان ثبت نام در سایت و دریافت مجله از طریق پست الکترونیکی وجود دارد .

http://www.ihsurc.com/index.html

سایت موسسه IHS که یکی از مراکز اطلاعاتی و منابع درسی برای دانشگاه ها می باشد . در این سایت می توان به اطلاعاتی در زمینه مهندسی مادر ( مهندسی مکانیک ) دست پیدا کرد . امکانات SEARCH نیز در این سایت قرار داده شده است . SE این مجموعه را می توان از طریق این سایت مطالعه کرد و برای این کار باید به عضویت سایت در آمد .

http://www.engr.colostate.edu/~dga/mechatronics

در این سایت می توان به یک مرجع اطلاعاتی در زمینه مکاترونیک که تلفیقی از مکانیک و الکترونیک است و معمولا در ساخت روبات ها به کار می رود دست پیدا کرد . در این سایت می توان لیستی از منابع اصلی و مرجع در این رابطه را در اختیار داشت و از آن بهره برد .

http://www.ite.com/~itekb/whitepaper/white_paper.htm

سایت ITE را می توان به عنوان یک مرجع بسیار کامل و DATABASE در زمینه مهندسی مکانیک معرفی کرد . این DATABASE و HAND BOOK که در این سایت ارائه می شود حاوی INDEX می باشد و می توان از آن به عنوان راهنمای بسیار قدرتمندی در مهندسی مکانیک نام برد که با استفاده از آن می توان به اطلاعات بسیار ارزشمندی دست یافت .

http://www.inspectioneering.com

در این سایت با یک مجله آشنا می شویم که در مورد بازرسی تولیدات به ارائه مطالب می پردازد . انواع روش های بازرسی ، درصد ریسک و خطا در بازرسی های اتفاقی ، ایمنی تولیدات و ابزار آلات مورد نیاز بازرسی ها را در این سایت می توان مشاهده کرد .

http://edwardspub.com/journals/IJHEX

این سایت به معرفی نشریه بین المللی مبدل های حرارتی می پردازد . این نشریه امریکائی از معتبر ترین مجله های منتشر شده در این رابطه در سطح جهانی می باشد . در این سایت امکان دریافت این مجله تنها با داشتن کارت های اعتباری بین المللی ( که در دسترس مراکز دانشگاهی و آموزش عالی قرار دارد ) مقدور می باشد .

http://www.engineerstoolbox.com

سایت موسسه ETBX در مورد مهندسی مکانیک و اصول کار این رشته به ارائه نشریات و آموزش هایی می پردازد . برای استفاده از این سایت باید فرم عضویت سایت را پر کرده و در سایت REGISTER انجام داد . پس از عضو شدن می توان از امکانات این سایت بهره برد . امکانات جانبی این سایت عبارت اند از ENGINEERING LINKS و ETBX DOCUMANTIONS.

http://www.efunda.com/home.cfm

در این سایت با یک نشریه الکترونیکی ONLINE آشنا می شویم که درباره مهندسی مکانیک به ارائه مطالب می پردازد . مواد ، مرکز طراحی ، تجزیه و تحلیل ها ، تبدیل واحدها ، فرمول ها ، محاسبات ریاضی و امکانات SEARCH را می توان در این سایت مشاهده و از این امکانات استفاده کرد .

http://www.engineersedge.com

این سایت EDGE یک سایت خبر رسانی و آموزشی در زمینه مهندسی مکانیک می باشد . در این سایت به مواردی همچون DATABASE طراحی های مهندسی ، DOWNLOAD ، LINK ، امکان ثبت نام در سایت و عضو شدن ، سرویس های پشتیبانی ، منابع مکانیک سیالات ، اندازه ها و مقیاس های استاندارد از قبیل قطر مته ها ، سطوح ، واحد های محاسباتی و امکانات دیگری را می توان در این سایت در اختیار داشت .

http://euler9.tripod.com

این سایت را می توانبه عنوان یک مرجع برای دسترسی به سایت های مرجع و E-BOOK های مکانیک نام برد . در این سایت آدرس دسترسی به این مراجه و منابع آورده شده است و می توان از این طریق به سایت های مورد نظر دسترسی پیدا کرد . بسیاری از E-BOOK های مکانیک در این سایت دارای LINK می باشند .

http://www.brad.ac.uk/research/mbdmst/rotordynamic

این سایت به موضوع حرکت دورانی و ROTOR DYNAMIC متمرکز شده است . در سایت امکان دریافت اطلاعات و پاسخ سوالات مطرح شده ممکن می باشد .

http://www.nssn.org

این سایت به عنوان یکی از مراجع بین المللی برای شناخت و دریافت استاندارد های رایج در سطوح جهانی مهندسی مکانیک محسوب می شود . در سایت می توان انوتع تبدیل واحد ها ، استانداردهای ماشینکاری و انماع فعالیت های مرتبط با مهندسی مکانیک را مشاهده و درباره آن اطلاعات لازم را کسب کرد .

http://www.efluids.com

سایت EFLUIDS یک سایت اطلاع رسانی در زمینه گرایش سیالات مکانیک می باشد . در این سایت با مواردی چون گالری تصاویر ، آموزش ، اخبار و اطلاعات ، امکان عضو شدن در سایت ، انتشارات ، تحقیقات به عمل آمده و LINK های مرتبط روبرو شد و از آنها استفاده کرد .

http://www.fluidmech.net

دانشکده مکانیک دانشگاه کمبریج در این سایت به معرفی مرجع FLUID MECHANICS خود می پردازد . مرجع الکترونیکی معرفی شده در این سایت مجانی نمی باشد و باید برای دریافت نسخه کامل آن مبلقی را به این دانشگاه پرداخت کرد . اما می توان به مطالبی که به صورت مجانی و برای معرفی و نشان دادن قدرت این DATABASE در سایت قرار داده شده است استفاده کرد . این مطالب درباره قوانین برنولی ، روغن کاری ، سدهای صوتی و امواج آب می باشند . همچنین امکان دریافت مطالب دیگر در زمینه مهندسی مکانیک از طریق LINK هایی که در این سایت ارائه شده اند فراهم آمده است .

http://ercoftac.mech.surrey.ac.uk

این سایت مربوط به کمیته تحقیقات اروپا در زمینه سیالات ، آشفتگی در سیالات TURBULENCE و احتراق می باشد . در سایت به INDEX دسترسی وجود دارد و می توان مطالب را از آن استخراج کرد . علاوه بر این اخبار و رویدادهای جدید را نیز می توان در سایت مشاهده کرد . همچنین LINK های بسیاری به منابع علمی ارائه شده در سایت های مرتبط را نیز می توان در این سایت مشاهده کرد .

http://www.epower-propulsion.com

این سایت درباره پیش رانش یا PROPULSION به ارائه مطالب می پردازد . این سایت کاملا مجانی می باشد و در آن می توان مطالب بسیاری در زمینه نیروی پیش رانش فراگرفت . در سایت آموزش ، انتشارات ، تحقیقات و مقاله ها ، انجمن های تخصصی و LINK های مرتبط را می توان مشاهده کرد .

http://www.funneller.com

این سایت که به سه زبان انگلیسی ، آلمانی و روسی منتشر شده است درباره آیرودینامیک و مسائل پیش آمده درباره این علم بحث می کند . مطالبی درباره اصول آیرودینامیک ، مواد مورد استفاده در صنایع هوافضا ، صنایع خودروسازی و مطالبی درباره حالت آیرودینامیکی پرندگان را می توان در این سایت فراگرفت .

http://www.maths.qmul.ac.uk/~hve/MAS209

این سایت مربوط به دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سلطنتی لندن می باشد . در سایت امکان دریافت کامل کتاب FLUID MECHANICS برای مراجعه کنندگان فراهم می باشد. این کتاب در ۸ فصل و چندین دوره مسایل ارائه می شود . تمام فایل ها به صورت فرمت PDF می باشند .

http://www.colorado.edu/MCEN/flowvis

در این سایت امکان دیدن حالت های سیالات در اغتشاش و حالت پایداری و سایر حالاتی که برای سیالات پدید می آید به صورت آلبومی از تصاویر فراهم آمده است . مراجعه کنندگان به سایت همچنین می توانند از LINK ها و مطالب دیگری که در سایت قرار داده شده است استفاده کنند .

http://hot-streamer.com/antibubbles

در این سایت به حباب ها پرداخته می شود . همچنین می توان مطالب پایه حباب ها ، ایمنی ، حباب های صابونی و بسیاری عوامل و مسائل مرتبط با حباب ها را در این سایت فرا گرفت و در صورت لزوم می توان از آرشیو تصاویر سایت برای یادگیری بیشتر استفاده کرد .

http://www.vennemann-online.de/waterwaves.html

در این سایت به امواج آب پرداخته می شود . اطلاعات و موارد دانستنی درباره آب و امواج پدید آمده در آن را می توان در این سایت مطالعه کرد . همچنین LINK های زیادی در این سایت در همین زمینه قرار داده شده است تا مراجعه کننده بتواند کاملا با امواج آب و جریاناتی که بر اثر امواج در آب ایجاد می شود مطلع گردد .

http://www.erc.wisc.edu/~debussch/research

در این سایت با یک پروژه درباره Heat and Mass Transfer inTurbulent Reacting and Non-Reacting Flows آشنا می شویم . این سایت کاملا به همین موضوع می پردازد . همچنین می توان مطالب زیادی از قبیل منابع تحقیقاتی این پروژه را در این سایت مشاهده کرد .

http://fluid.power.net

سایت FLUID POWER NET ارائه دهنده مقالات و اطلاعات گسترده و کاملی درباره سیالات و خواص آنها می باشد . در سایت می توان مطالبی مثل تحقیقات به عمل آمده ، نرم افزار ، آموزش ، جستجوی اطلاعات ، وارد کردن اطلاعات و بسیاری موارد دیگر را مشاهده کرده و آنها را مطالعه کرد .

http://www.galleryoffluidmechanics.com

سایت Gallery of Fluid Mechanics همان طور که از اسم آن بر می آید یک DATABASE از تصاویر موجود در زمینه مکانیک سیالات می باشد . در سایت می توان انواع و اقسام تصاویر موجود از رفتار سیالات را مشاهده کرد .

http://www-math.mit.edu/~bush/gallery.html

سایت FLUIDE PHOTO GALLERY یک سایت از تصاویر موجود در آلبوم موسسه طراح این سایت در زمینه مواد سیال است .

http://www.efluids.com/efluids/pages/gallery.htm

این سایت که به شرکت EFLUIDS تعلق دارد یک PHOTO GALLERY قوی در زمینه تصاویر مهندسی مکانیک را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد . آیرودینامیک ، سیالات ، گازها ، جامدات و رفتارهای آب از جمله تصاویری می باشند که در این سایت به طور گسترده به کار گرفته شده اند .

http://www.vibrationdata.com

این سایت به ارائه اطلاعات در زمینه VIBRATION می پردازد . این سایت امکان جستجو در زمینه موضوع VIBRATION را فراهم می کند ، علاوه بر این می توان به عناوینی مثل : آموزش ، نرم افزارهای مربوط ، دوره های مرتبط با SHOCK & VIBRATION که در این مجتمع برگزار می شود ، آکوستیک و همچنین گروه آنالیزگر اطلاعات بدست آمده در این سایت دسترسی پیدا کرده و از آنها بهره برد .

http://www.ecgcorp.com/avsite/index.html

این سایت یک منبع اطلاع رسانی در زمینه تجزیه و تحلیل سیگنال های بدست آمده در TEST های ACOUSTIS و VIBRATION می باشد . در سایت اخبار و اطلاعات مرتبط با موضوع اصلس سایت درج شده است . همچنین مواردی چون بررسی اصوات و لرزش ها ، مقالات ارائه شده و نیز نرم افزارهای مرتبط با این موضوع را می توان در این سایت مشاهده کرد .

http://www.gmi.edu/~drussell/Demos.html

سایت Acoustics and Vibration Animations سایت جالبی است که درآن فیلم های کوتاه انیمیشن آموزشی درباره علوم آکوستیک و لرزش در آن موجود است . این سایت حاوی لیستی از موضوعات VIBRATION و ACOUSTIC است که می توان با انتخاب آنها به فیلم های آموزشی دررابطه با آن موضوع دسترسی پیدا کرد .

http://www.sandvmag.com

در این سایت می توان به یک مجله در رابطه با کنترل لرزش و صدا دسترسی پیدا کرد . این مجله مطالبی چون جداول ارائه شده در راستای این رشته را در این سایت ارائه می کند . همچنین می توان عناوینی چون جستجو ، DOWNLOAD و LINK را در این سایت مشاهده کرد و از آنها استفاده نمود .

http://order.ph.utexas.edu

این سایت به کاربرد آمار در مکانیک می پردازد . نحوه تجزیه تحلیل گراف ها را نیز در این سایت می توان فرا گرفت . در سایت علاوه بر موضوعاتی که اشاره شد امکان برقراری ارتباط با مرکز و درخواست دریافت جزوه آموزشی این موسسه در این سایت پیش بینی شده است .

http://cmm.info.nih.gov/intro_simulation/course_for_html.html

این سایت توسط گروهی از محققان امریکائی در زمینه مکانیک کوانتوم تاسیس شده است . در این سایت به شبیه سازی مولکول های درشت پرداخته می شود و در راستای همین امر یک کتاب مرجع در این سایت قرار داده شده تا علاقمندان بتوانند از آن بهره ببرند . این کتاب و چند منبع اطلاعاتی دیگر که در این سایت وجود دارند به صورت لیست هایی از فهرست آنها در سایت قرار داده شده اند و می توان به آنها دسترسی داشت .

http://www.theory.chem.washington.edu/~trstedl/quantum/quantum.html

این سایت با نام Intro to Quantum Mechanics در زمینه رفتارها و نحوه بررسی در مکانیک کوانتوم به بررسی و اطلاع رسانی می پردازد . در سایت می توان اطلاعاتی درباره مکانیک کوانتوم ، نحوه بررسی گراف های بدست آمده و چگونگی رفتار کوانتوم را بدست آورد که می تواند برای محققان و علاقمندان این رشته کاملا مفید و کاربردی باشد .

http://www.vjquantuminfo.org

این سایت به ارائه مقالات و نتایج تحقیقات در زمینه QUANTUM می پردازد . کتاب های الکترونیکی ، مقالات الکترونیکی و چاپی و همچنی LINK های قرار داده شده در این سایت و امکانات SEARCH این سایت آن را به یک مرجع تحقیقاتی در زمینه QUANTUM تبدیل کرده است .

http://www.ussdams.org

جامعه سدهای امریکا در این سایت به معرفی خود می پردازد . در این سایت اطلاعات فنی ، کنفرانس ها ٍ پروژه های انجام شده و پروژه های در دست ساخت اعم از سدهای بزرگ و کوچک ، برنامه های آموزشی و مجله منتشر شده دراین موسسه را می توان مشاهده کرد .

www.desertusa.com/colorado/parker_dam/du_parkerdam.html

در این سایت با شرکت سازنده سد به نام PARKER آشنا می شویم . این شرکت سدی را بر روی رودخانه کلورادو ساخته است و در این سایت مراجعه کنندگان را با سد و درباره موارد جانبی مانند محیط زیست ، کشاورزی و حیات وحش که توسط این سد از خشکی نجات داده شده اند صحبت به میان می آورد .

http://users.owt.com/chubbard/gcdam

در این سایت با پروژه تاسیس یک سد در کلمبیا آشنا می شویم . در سایت می توان اطلاعاتی چون عکس ، اطلاعات فنی ، اطلاعات جغرافیائی منطقه و LINK های مرتبط با این پروژه را مشاهده کرد .

http://www.sunsetcities.com/hoover-dam.html

شرکت متخصص در ساخت سد HOOVER در این سایت به معرفی شرکت و ساخته های خود می پردازد . در سایت می توان یک آلبوم عکس از سدهای ساخته شده توسط این شرکت را مشاهده کرد . همچنین LINK هایی به سایت های سدهای ساخته شده در سایت قرار داده شده است . اطلاعات فنی و جغرافیائی سدهای ساخته شده را نیز می توان از این سایت دریافت کرد .

http://www.people.cornell.edu/pages/tw36

این سایت متعلق به یک دکتر جوان چینی می باشد که در دانشگاه cornell به تدریس مشغول است . این دکتر در زمینه سدها فعالیت می کند و گرایش وی شبیه سازی سه بعدی برای سطوح آزاد سیالات می باشد . در این سایت می توان رساله دکترای این دکتر و نیز ANIMATION هایی از سدها و علل شکستن آنها را DOWNLOAD کرد .

http://www.sali.freeservers.com/engineering/cfd

در این سایت با یک نرم افزار شبیه ساز به نام COMPUTATIONAL FLUID DYNAMICS آشنا می شویم یه به اختصار CFD نام گرفته است . این نرم افزار توانائی شبیه سازی رفتار سیالات و گازها را برای تقریبا همه حالات دارا می باشد . تعیین حالت آیرودینامیک هواپیماها ، کشتی ها ، نیروهای وارده به سدها و همچنین یک گالری از تصاویر خروجی این نرم افزار را می توان از مطالبی دانست که در این سایت می توان مشاهده کرد .

http://www.mel.nist.gov

دراین سایت با مجله ای الکترونیکی آشنا می شویم به نام MANUFACTURING ENGINEERING LABORATORY که به MEL مشهور است . در این سایت به ارائه مطالب و تحقیقاتی که در زمینه مهندسی مکانیک به عمل آمده است پرداخته می شود . منابع تحقیقاتی که در آنها می توان نتایج بسیاری از تحقیقات محققان را مطالعه کرد از جمله امکاناتی است که در این سایت قرار داده شده است . همچنین مجله و آرشیو آن در اختیار بازدیدکنندگان از سایت قرار دارد . اخبار و رویدادهای جدید دنیای مکانیک نیز در این سایت قابل دسترس می باشند .

http://www.helixtech.com.au/prod02.htm

این سایت به معرفی یک نرم افزار در زمینه مدیریت کردن و کنترل پمپها می پردازد . این نرم افزار با شبیه سازی کردن یک پمپ می تواند به مهندسین کمک کند تا قبل از استفاده از یک پمپ آنرا امتحان کرده و از کارآئی آن در سیستم اطمینان حاصل کنند . همچنین این نرم افزار برای آموزش اصول کار پمپ ها به دانشجویان و مهندسین تازه کار بسیار مناسب می باشد . در سایت می توان مطالبی از قبیل شبکه لوله ها ، طراحی خطوط لوله ، تصاویر نرم افزار که برای آشنائی از فرم کلی آن در صفحه اول قرار گرفته است را نیز مطالعه کرد .

http://wings.avkids.com

در این سایت می توان به یک منبع اطلاعاتی قدرتمند در زمینه هوانوردی و صنعت هوافضا دست یافت . در این سایت می توان به مواردی چون اطلاعاتی درباره پل های دوتکه ، منبع اطلاعاتی هوافضا ، آموزش ، یک DICTIONARY تخصصی هوافضا ، بازدید مجازی از NASA و همچنین راهنمای علمی مهندسان دسترسی پیدا کرد .

http://physics.nist.gov/PhysRefData/contents.html

در این سایت می توان به یک REFRENCE درباره مبانی اطلاعاتی فیزیک مکانیک دست پیدا کرد . در این سایت منابع اطلاعاتی کاملی درباره مکانیک ، اطلاعات اتمی مواد ، طیف سنجی اتمی مواد ، طیف سنجی مولکولی ، اطلاعات اشعه های گاما و X برای مواد ، اطلاعات تشعشع مواد و اطلاعاتی درباره فیزیک اتمی را می توان دردسترس داشت .

http://www.sme.org/cgi-bin/find-issues.pl?&&ME&SME

این سایت به معرف یک نشریه درمورد مهندسی مکانیک گرایش تولید و ساخت می پردازد . در سایت می توان به آرشیو این مجله ماهانه از سال ۲۰۰۰ دسترسی داشت . همچنین کتابخانه ، اخبار و رویدادها ، LINK ، آموزش و فایل های چندرسانه ای قابل DOWNLOAD از مواردی می باشند که در سایت امکان دسترسی به آنها فراهم آمده است .

http://www.smeir.ir

پایگاه اطلاع رسانی مهندسی ساخت و تولید ایران در این سایت قرار دارد . در این سات فارسی امکان جستجو در مطالب سایت موجود می باشد . همچنین سایت دارای زیر مجموعه های اصلی اندازه گیری ، ماشین کاری و مهندسی جوش می باشد . در این پایگاه اخبار روز دستاوردهای فنی مهندسان ایرانی و خارجی در زمینه ساخت و تولید را می توان مطالعه کرد . همچنین اخبار دانشگاه ها ، پرسش و پاسخ ، نمایشگاه ها ، همایش ها ، تازه های نشر ، دوره های برگزار شده در این موسسه و معرفی پروژه از دیگر مطالب خواندنی این پایگاه محسوب می شوند.

http://www.kurtworkholding.com/news/4390.html

در این سایت با شرکت KURT که سازنده قالب و دستگاه های تزریق مذاب می باشد آشنا می شویم . در سایت می توان با تکنولوژی به کار گرفته شده در این شرکت آلمانی در تولید قالب و نیز دستگاه های تزریق دایکاست آشنا شد و لیست محصولات تولید شده در این شرکت را نیز می توان مشاهده کرد . در سایت می توان به عناوینی چون اخبار ، LINK ، امکان DOWNLOAD نرم افزار و فیلم های آموزشی و همچنین جستجو در سایت برخورد کرد .

http://www.nae.edu

این سایت متعلق به آکادمی بین المللی مهندسی می باشد . در این سایت می توان مواردی از قبیل پروژه های مهندسی ، انتشارات ، اخبار و رویدادها و LINK های مرتبط با مهندسی را مشاهده کرد و درباره آنها به کسب اطلاعات پرداخت . همچنین امکان SEARCH در سایت فراهم آمده است . علاقمندان به این سایت می توانند در سایت ثبت نام کرده و به اعضای آن بپیوندند . مجلات منتشر شده در این موسسه را می توان از طریق E-mail دریافت کرد .

http://www.asme.org

در این سایت با یک مرکز اطلاعاتی در زمینه مهندسی مکانیک ( مهندسی مادر) آشنا می شویم . در این سایت می توان به اطلاعات و اخبار دنیای مهندسی ، تولیدات جدید ، دوره های آموزشی مجازی ، امکانات جستجو در سایت ، منابع اطلاعاتی ، مجله اختصاصی منتشر شده در سایت ، استانداردها و منابع اطلاعاتی مورد نیاز برای یک مهندس و همچنین کتابخانه و LINK به منابع اطلاعاتی و REFRENCE های معتبر دسترسی پیدا کرد و از این امکانات ارائه شده بهره برد .

http://www.sae.org/servlets/index

در این سایت با مجله الکترونیکی ONLINE آشنا می شویم که SAE INTERNATIONAL نام دارد . در این سایت می توان به منابع خبری و اطلاعاتی زیادی درزمینه مهندسی توید در گرایش های اتومبیل ، صنایع هوافضا ، وسایل حمل و نقل، موتورهای مسابقه ای برای اتومبیل های مسابقه ای ، مطالب آموزشی برای دانشجویان ، اطلاعات آماری در زمینه مهندسی تولید و همچنین امکان دریافت مجله و نیز جستجو در سایت و امکان ثبت نام در سایت دسترسی داشت و از آنها استفاده کرد .

http://www.imeche.org.uk

در این سایت با INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS آشنا میشویم . در این سایت اطلاع رسانی می توان به وسیله امکانات SEARCH قرار داده شده در سایت به مطالبی که مد نظر است دست پیدا کرد و از آن اطلاعات استفاده کرد . در اسیت همچنین آخرین اخبار دنیای مهندسی مکانیک و آخرین رویدادهای این رشته را می توان مشاهده کرد . افراد علاقمند می توانند در این سایت عضو شوند .

http://www.sem.org

در این سایت با جامعه مهندسی مکانیک تجربی آشنا می شویم . در صفحه اصل سایت می توان مطالبی چون اخبار ، کنفرانس ها ، انتشارات ، راهنمای تکنیکی ، آموزش و دانشجویان و FREE DOWNLOADS را مشاهده کرد .

http://www.fisita.com

موسسه FISITA که در این سایت به معرفی خود می پردازد یک موسسه خصوصی است که در زمینه طراحی و ساخت خودرو به شرکت های خودرو سازی خدمات مشاوره ای طراحی و ساخت و تکنولوژیکی ارائه می کند . این شرکت با داشتن یک گروه بزرگ از مهندسین مکانیک در سراسر دنیا و نمایندگی در کشورهای مختلف به ارائه خدمات می پردازد . در این سایت می توان به مجله اختصاصی منتشر شده در این موسسه که به صورت الکترونیکی در این سایک قابل دسترسی برای علاقمندان می باشد دسترسی پیدا کرد ، همچنین امکانات SEARCH در WEB نیز در این سایت قرار داده شده است تا مراجعان بتوانند مطالب خود را از طریق این موتور جستجو در اینترنت جستجو کنند .

http://www.autoline.org/EAIG/index.html

در این سایت با گروه پیشرو صنعت خودرو در اروپا آشنا می شویم . این گروه به تحقیقات در زمینه خودرو و تکنولوژی های جدید که می توان در این صنعت به کار گرفت می پردازد . سایت اطلاع رسانی این گروه یک منبع خوب اطلاعاتی برای مطلع شدن از پیشرفت های صنایع خودروئی در جهان می باشد . همچنین اطلاعاتی در زمینه های تولیدات ، پروژه های در دست تحقیقات ، کنفرانس ها ، پیشرفت های تلکترونیک و کاربردهای آن در صنعت خودرو ، نتایج تحقیقات و همچنین آموزش های مجازی در زمینه روش های تحقیق در اینترنت را می توان در این سایت مورد مطالعه قرار داد.

http://www.automotive-technology.com

در این سایت به مجله AUTOMOVE TECHNOLOGY برخورد می کنیم . این مجله یک پایگاه اطلاع رسانی در زمینه خودرو و صنایع مربوط به آن می باشد . در صفحه اصلی این سایت می توان مطالبی چون پروژه های صنعتی ، INDEX برای یافتن اطلاعات مورد نیاز ، تولیدات و اخبار مربوط به محصولات تولید شده در صنایع و همچنین امکانات SEARCH در سایت را مشاهده کرد .

http://www.alldata.com

سایت AUTOZONE یک سایت اطلاع رسانی در زمینه خودرو و صنایع وابسته می باشد . در این سایت می توان به مطالبی چون اخبار روز صنایع خودرو ، محصولات جدید تولید شده و همچنین اطلاعاتی برای حرفه ای های خودرو و اتومبیل های خاص دسترسی پیدا کرد .

http://arc.engin.umich.edu

در این سایت می توان با مرکز تحقیقات خودروی ARC آشنا شد . این مرکز درزمینه تکنولوژی های جدید و فناوری های به کارگفته شده در خودروهای جدید به تحقیق می پردازد . در صفحه اول این سایت می توان موارد زیر را مشاهده کرد : پروژه های تحقیقاتی ، اخبار و رویدادهای سایت ، نرم افزار و امکان برقراری ارتباط با سایت .

http://www.uscar.com

در این سایت با موسسه اطلاع رسانی خوردو USCAR آشنا می شویم . این موسسه در سایت خود به معرفی خودروهای تولید شده در ایالات متحده می پردازد و درباره فناوری به کار رفته در آنها اطلاعاتی را در اختیار بازدیدکننده قرار می دهد . در این سایت و در صفحه اصلی مواردی چون خودروهای امریکائی ، محققان موسسه ، امکانات جستجو ، LINK و اخبار محصولات تولیدی جدید به چشم می خورد .

http://me.lsu.edu/tier

در این سایت با مرکز تحقیقات و نوآوری در موتورهای جت آشنا می شویم . در این سایت می توان موادی چون LINK ، انتشارات ، پروژه های در دست انجام ، مراکز صنعتی و مرکز تحقیقاتی را در صفحه اول مشاهده کرد .

http://appl003.lsu.edu/mech/mechweb.nsf/index

در این سایت دپارتمان مهندسی مکانیک دانشگاه ایالتی لویسیانا به معرفی خود و فعالیت هایی که انجام می دهد می پردازد . در سایت می توان به اخبار جدید دسترسی پیدا کرد . همچنین تحقیقات به عمل آمده در این دانشکده و رویدادهای مهم را می توان در سایت مشاهده کرد .

http://www.iasme.org

این سایت متعلق به جامعه بین المللی مهندسی مکانیک IASME می باشد . در این سایت می توان اطلاعاتی درباره کنفرانس های تشکیل شده در این موسسه ، ژورنال های منتشر شده ، اعضای گروه و کتاب های موجود بدست آورد .

http://www.raeng.org.uk

در این سایت می توان با آکادمی سلطنتی مهندسی مکانیک انگلستان آشنا شد . در این سایت می توان به اخبار و رویدادها ، انتشارات ، آموزش ، تحقیقات به عمل آمده ، SITE INDEX ، کنفرانس ها و همچنین LINK به سایت های مربوط دست پیدا کرد و از این منابع اطلاعاتی بهره برد . همچنین امکانات SEARCH در سایت قرار داده شده است و می توان با استفاده از گزینه QUICK INDEX به موارد و اطلاعات مورد نظر در سایت در حداقل زمان دست پیدا کرد .

http://www.directindustry.com

این سایت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهندسی مکانیک و رشته های جانبی آن می باشد . در سایت می توان به مواردی چون امکانات SEARCH ، لیست تقسیم بندی های اطلاعت موجود در سایت دسترسی داشت . این سایت به مقالات و نشریه هایی درزمینه هیدرولیک ، پنوماتیک و اصول اتوماسیون به کار رفته در آن اشاره دارد و می توان اطلاعات مناسبی را در این زمینه ها از آن استخراج کرد .

http://www.newequipment.com

این سایت مربوط به یک ژورنال اطلاعاتی در زمینه مهندسی مکانیک به نام NED می باشد . درسایت این ژورنال می توان به مواردی چون راهنمای تولیدات صنعتی ، مرکز انتشارات و اخبار و اطلاعات جدید در دنیای مکانیک دست پیدا کرد . امکانات SEARCH هم در این سایت قرار داده شده است تا بتوان به مطالب مورد نظر در این سایت دسترسی داشته باشیم . همچنین زیرمجموعه هایی از مهندسی مکانیک را می توان در این سایت یافته و از آنها به کسب اطلاعات پرداخت .

http://www.motionsystemdesign.com

این سایت به موسسه MOATION SYSTEM DESIGN تعلق دارد که در زمینه ساخت و طراحی سیستم های حرکتی صنعتی فعالیت دارد . این موسسه در این سایت به انتشار نشریه الکترونیکی حاوی اطلاعات فنی و مدل های تولیدات خود می پردازد . امکانات SEARCH در سایت قرار داده شده است . همچنین می توان به مواردی چون آرشیو مجله از سال ۱۹۹۳ تا کنون ، تکنولوژی ، روزنامه موسسه و اخبار اشاره کرد .

http://www.mwdonline.com/scripts/default.asp

مجله PRODUCTION TECHNOLOGY NEWS در این سایت در دسترس علاقمندان قرار دارد . در این مجله به معرفی تازه های تولیدات تکنولوژیکی در زمینه مهندسی مکانیک پرداخته می شود . امکانات SEARCH در سایت فراهم آمده است . همچنین آگهی های بازرگانی زیادی را در این سایت می توان مشاهده کرد . مجله این سایت را می توان با REGIST کردن در این سایت از طریق پست الکترونیکی دریافت کرد .

http://www.americanmachinist.com

این سایت مربوط به موسسه AMERICAN MACHINIST می باشد که در ارتباط با تازه های تولید در امریکا به ارائه مطالب و اطلاعات می پردازد . در این سایت امکان SEARCH فراهم آمده است . همچنین می توان به مواردی چون روش پیدا کردن راه حل مشکلات ، مرکز اطلاعاتی ، چارت ابزارهای برشی ، دپارتمان های موسسه ، رویدادهای صنعتی ، روزنامه الکترونیکی ، آرشیو انتسارات و موتور جستجوی داخلی سایت که در صفحه اصلی سایت آمده اند اشاره کرد .

http://www.33metalproducing.com

در این سایت با موسسه METAL PRODUCING&PROCESSING آشنا می شویم که به انتشار مجله ای درباره فلزکاری و انجام انواع عملیات ماشین کاری بر روی فلزات به ارائه اطلاعات می پردازد . در صفحه اول مواردی چون اخبار و رویدادهای صنعتی ، سمینارها ، مجله تخصصی منتشر شده در سایت به صورت الکترونیکی ، امکانات SEARCH و آرشیو مطالب را می توان مشاهده کرد .

http://www.fpweb.com

سایت FLUID POWER WEB ارائه کننده یک مجله تخصصی درباره ابزارها و روش های ایجاد نیرو توسط سیالات و علم هیدرولیک و پنوماتیک می باشد . در این سایت مواردی چون روزنامه الکترونیکی ، تولیدات ، مطبوعات ، نرم افزارهای مربوط ، LINK ، امکان دریافت منبع اطلاعاتی هیدرولیک و پنومایتک و بسیاری موارد دیگر را می توان در صفحه اول مشاهده کرد .

http://www.fluidpowerdesign.com/esearch/FPSearch/FPSearchStart.asp?GLSITENO=200&where=ALL

در این سایت با یک راهنما در طراحی محصولات تحت فشار سیالات مواجه می شویم . این اصول علم هیدرولیک را می توان در این سایت در زیر مجموعه هایی که در صفحه اصلی نشان داده شده اند مطالعه کرد .

http://www.gardnerweb.com/pm

دراین سایت با مجله الکترونیکی PRODUCTION MACHINING آشنا می شویم . این مجله به ارائه مطالبی درزمینه ماشین کاری و تولیداتی که از این طریق به بازار وارد می شوند می پردازد . در سایت می توان اخبار و رویدادها ، آرشیو مجله ، LINK به سایت های مرتبط و همچنین امکان دریافت مجله به صورت پست الکترونیکی را مشاهده کرد .

http://www.assemblymag.com

ساین ASSEMBLY MAGAZINE ارائه کننده مجله مونتاژ می باشد . در سایت این مجله به اطلاعاتی درزمینه اطلاعات تولید ، تحقیقات صنعتی ، INDEX ، امکان CHAT و ارائه پرسش و دریافت پاسخ از متخصصان درباره مونتاژ ، آرشیو اطلاعات فنی ، امکانات SEARCH ، اخبار و رویدادها ، امکان دریافت مجله توسط پست الکترونیکی و سایر خدمات دیگر می توان دسترسی پیدا کرد .

http://www.tool-moldmaking.com

نظرات 4 + ارسال نظر
mahiar دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:03 ق.ظ

خسته نباشید
مطالب جالبی دارید
تبادل لینک میکنید

فقط با رنک بالای 1 یک تبادل میکنم
مرکز دانلود برنامه وکرک
http://www.tafrihi.ir

اخباربازیگران هالیوود وایران
http://blog.tafrihi.com

-----------------
اینها با هر رنکی

جدیدترین عکس های خنده دار
http://fun.tafrihi.com

جدیدترین اس ام اس
http://sms.tafrihi.com

خبر بدید

بای

پرنیا دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:53 ب.ظ http://www.havadaran.net

سلام . با حمایت از میرحسین موسوی هوشیاری و بیداری خود را اعلام کنید . دولت میرحسین موسوی ، دولت صداقت و راستگویی . لطفا این جمله رو واسه دوستات اس ام اس کن و ازشون بخواه که اونهام واسه دوستانشون اس ام اس کنن .

hatman mosavvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvi

پرنیا دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:25 ب.ظ http://www.havadaran.net

سلام . با حمایت از میرحسین موسوی هوشیاری و بیداری خود را اعلام کنید . دولت میرحسین موسوی ، دولت صداقت و راستگویی . لطفا این جمله رو واسه دوستات اس ام اس کن و ازشون بخواه که اونهام واسه دوستانشون اس ام اس کنن .

hatman
mosavvvvvvvvvvvvvvvvvi

پرنیا دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:56 ب.ظ http://www.havadaran.net

سلام . با حمایت از میرحسین موسوی هوشیاری و بیداری خود را اعلام کنید . دولت میرحسین موسوی ، دولت صداقت و راستگویی . لطفا این جمله رو واسه دوستات اس ام اس کن و ازشون بخواه که اونهام واسه دوستانشون اس ام اس کنن .

hatmannnnn

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد