karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

راهبری خودرو باGps

این کارا تو عقل من یکی که نمیره ولی بازم گفتم شاید شما یه چیز گیرتون بیااااااااد

نظر ندادینااااااااااااااااااا

برو تو ادامه مطلب این شکلکارو هم ببر

اخه خیلی خجالتیه

راهبری خودرو

عملکرد این سیستم که درون خودروها (کامیون، اتوبوس، ون و سواری) نصب می‏شود، به دو صورت است:


1- استاتیک


در این سیستم، اطلاعاتی روی CD-Rom از قبل ذخیره شده که راهنمای مسیریابی، بر پایه مبدا و مقصد بوده و راننده داده‏ها را روی دستگاه وارد می‏کند. در این سیستم اطلاعات ذخیره شده روی CD به روز نیست.


2- دینامیک


در این سیستم، اعلام مسیر به روز است و شامل یک واحد GPS ، بانک اطلاعاتی نقشه دیجیتالی روی CD و برنامه نرم افزاری است که فرم داده‏های نقشه را ایجاد می‏کند. لینک ارتباطی با سیستم مرکزی اطلاع رسانی برای طراحی بهترین مسیر در خلال سفر دو طرفه است. در شکل شماره 3 نمونه ای از سیستم دینامیک شرکت پایونیر نشان داده شده است. در سیستم دینامیک از یک گیرنده ترافیکیRDS   استفاده می‏شود که اطلاعات ترافیکی را از امواج FM کسب می‏کند. این گیرنده، اطلاعات ترافیکی را از مرکز کنترل ترافیک دریافت می‏کند. صفحه نمایشگر، اطلاعات نقشه را از روی دیسک DVD می‏خواند و موقعیت خودرو را از واحد GPS می‏گیرد و آن را روی نمایشگر به صورت فلش نشان می‏دهد. در این حالت راننده مقصد را به سیستم می‏دهد. سیستم بهترین مسیر را با در نظر گرفتن اوضاع خیابان‏ها (ترافیک، مسدود بودن مسیر، یکطرفه یا دو طرفه شدن، سوانح و...) به راننده پیشنهاد می‏دهد.
بانک اطلاعاتی DVD می‏تواند شامل کلیه مراکز خدماتی و تعمیراتی، هتل‏ها، رستوران‏ها، بیمارستان‏ها و داروخانه‏ها، پمپ بنزین‏ها، پارکینگ‏ها، بانک‏ها، مراکز خرید، پایانه‏های حمل و نقل درون شهری، سینماها ، پارک‏ها، مراکز تفریحی و... باشد. به عبارت دیگر، اگر راننده بخواهد از موقعیت نزدیک‏ترین بیمارستان اطلاع حاصل کند، روی فهرست آن بیمارستان را انتخاب و موقعیت بیمارستان و خودرو را مشخص می‏کند و مسیر با رنگ دیگری نشان داده می‏شود. با حرکت به سمت مقصد، فلش هم حرکت می‏کند و مسیر حرکت خودرو را به دقت نشان می‏دهد و اگر راننده اشتباه برود، هشدار (آلارم) می‏دهد.
ردیابی خودروها برای بخش‏های خاص، کاربردهای ویژه‏ای دارد به عنوان مثال ناوگان تجاری، اتوبوس‏های بین شهری و درون شهری، سرویس‏های تاکسیرانی درون شهری و سرویس‏های تعمیراتی و... در هر لحظه در مراکز مربوطه تحت کنترل است. این کنترل شامل سرعت مجاز، مدت رانندگی مجاز، یافتن خودروهای مسروقه، مکانی یابی خودروهای تصادفی و معیوب و... است. خودروهای پلیس ، اورژانس، آتش نشانی، خدماتی نیز تحت نظارت هستند تا به محل‏های مورد نظر به سرعت اعزام ‏شوند.

شرکت‏های بزرگ سازنده خودرو مانند بنز و ولوو دارای کیت کامل راهبری هستند که شامل آنتن‏های GPS ، GSM و RDS ، رایانه، صفحه کلید و صفحه نمایشگر است و به تمام ارتباطات مخابراتی موجود جواب می‏دهد. در ضمن کیت یادشده بهECU  خودرو وصل است و حتی اطلاعات مصرف سوخت و اطلاعات کلی موتور را به طور خودکار به مرکز کنترل مخابره می‏کند.
همچنین در صورتی که موتور خودرویی خراب شود، از راه دور عیب‏یابی می‏کند و علت آن را به صورت نوشتاری به راننده می‏دهد. شکل شماره 4 کیت شرکت بنز را نشان می‏دهد.
این کیت‏ها توانایی پخش اطلاعات ترافیکی را به صورت نوشتاری و صوتی به راننده دارد با استفاده از این سیستم، راننده یک خودرو می‏تواند با راننده دیگر در هر کجای دنیا، ارتباط برقرار کند و به قول معروف گپ بزند.
ترکیب سیستم راهبری و موقعیت یابی خودرو باعث می‏شود در زمان سفر، مصرف سوخت کاهش قابل توجهی را نشان دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ایمان پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:43 ق.ظ

سلام
خسته نباشید
من عاشق کارتینگم
و می خوام ۱ بسازم نمی دونم می تونید کمک کنید منو یا نه
اگه متونید فقط ۱ س م س به من بدید تا من با شما تماس بگیرم و تو س م س بنویسید کارتینگ من زنگ بزنم ممنون
۰۹۱۵۸۱۴۰۱۸۲ جسارت منو برا شماره ببخشید
روزه خوبی داشته باشید

hi
vase nazari ke dadi mamnoon
vali man az tamas o az in joor kara khosham nemiad
vali age khasti bego ta tamame naghshe ha va karaei ro ke anjam dadamo barat email konam
lotf kardi
felan bye

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد