karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

سلام م م م م م

سلام.

چند وقت پیش رفتم بازار که ببینم تو ابزار فروشی ها چیزی هست که به درد من بخوره یهو چشم به یه چیزی افتاد که کفم برید...........فکر کن چیه ه ه ه ه............یه لاستیک کوچیک بود که انگار واسه کارت من درست کردن....همممممم

هر کدوم 8.5 تومان بود ولی چی کار کنم گرفتم(هر کدومو 8 گرفتم)....دیگه با این لاستیک میشه گفت دیگه محور عقب دیگه کار زیادی نداره........اخه واسه این که برای وصل کردن محور به چرخ رو خود چرخ 4 تا پیچ هستش و نیازی به سنتر کردن چرخ نیست .راستی روی چرخ نوشته که حد اکثر بار روی هر چرخ 136 کیلوگرم هستش ولی گفته نباید برای دور زیاد استفاده کرد ولی من که نمیخوام ازش کار زیادی بکشم.راستی مهمتر از همه ه ه ه ه این که.............. وام اموزشکده رو ریختن........وای ی ی ..........200 تومان.........خوووب وقتی رسید اخه میخوام دستگاه جوش بگیرم که با برق خونه وقتی 225 به بالا باشه میشه کار کرد این جا هم اکثر اوقات 230 تا 235 هستش پس مشکلی نیست.حالا بسه زیاد نوشتم.اگه نظر بدین واسه ادامه کارم امید وار میشم................

از اون دوستائی هم که نظر میدن تشکر میکنم............

فعلا بای..........

        

موتورسیکلت

سلام واسه این که میخوام تو کارت خودم از یه موتور سیکلت استفاده کنم امروز میخوام در مورد موتور به صورت کوتاه میخوام مطلب بزارم..........

ساده و کمه ولی واسه اشنائی اولیه خوبهههههههه

بای

ادامه مطلب ...

پژو206- سیستم های مولتی پلکس و سایر اجزاء

در اولین سال های تولید اتومبیل و تولید این ساخته دست بشر تا به امروز شاهد پیشرفت های زیادی در این صنعت بوده ایم که یکی از بنیادی ترین صنعت های قرن حاضر و جزو صنایع مادر میباشد.در این بین مقوله الکترونیک خودرو تا حدودی از قافله پیشرفت عقب افتاد چون در زمان های اولیه بیشتر توجه خودرو سازان بر روی طراحی موتور شاسی فرم اتاق و.... بود همچنین استفاده وسیع از وسایل الکترونیکی تا به این حد که امروزه در خودروها کاربرد دارد مورد توجه نبود. اما با توجه به مسایل بالا و افزایش قیمت قطعات مصرفی دستمزد بالا سعی بر کاهش هزینه و بالا بردن کیفیت خودرو خودرو .............


ادامه مطلب ...

مبدل کاتالیستی چیست؟

سلام

الان یه مطلبی در مورد کارکرد کاتالیست رو میزارم که خیلی کامله حتما بخون.....

اره دیگه ه ه ه وقتی خودت میدونی چرا میپرسی برو تو ادامه مطلب دیگه ه ه ه 

ادامه مطلب ...

عملکرد واحد کنترل الکترونیکی (ecu)

سلام دوباره ه ه ه ه به همگی ی ی ی

خوبین؟hmmmm امروز میخوام در مورد ecu  که یکی از قسمت های مهم هر ماشینی به حساب میاد مطلب بزارم

فقط اگه خوشت اومد نظر یادت نره ه ه ه ه

ادامه مطلب ...

شنایی با استانداردهای ایزو (ISO)

سلام به همگی ی ی ی 

امروز واستون از استانداردو از این چیزا اپل.د کردم تا اگه یکی یه چیزی پروند شما هم کم نیارین

اخودت که میدونی پس واسه چی وایسادی برو تو ادامه مطلب دیگه ه ه ه ه ه ه

فعلا بای ی ی ی

ادامه مطلب ...

سیستم خودروی مزدا 3 (mazda3)

امروزه در این دنیای مدرن و با وجود تکنولوژی های برتر، باید همگام با شرایط روز قدم برداشت، در همین رابطه صنعت خودرو نیز از این پیشرفت بی نصیب نمانده و جهش بزرگی در تولید خودروهای مدرن با تکنولوژی های برتر و با ایمنی و عملکردهای حرکتی ...........

اکثر سیستم های روی mazda 3 رو گفته . اطلاعات کاملیه.........حتما بخون......مزدا هم ماشین جالبی بودهااااااااااااااا

ادامه مطلب.........مثل همیشه...........

ادامه مطلب ...

سیستم سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده یا CNG

سلام.مطلبی که میخوام بزارم در مورد CNG هستش.که توضیح کوتاهی در مورد نام قطعات و کارائی انها.............ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

آشنایى با مهندسى مکاترونیک و کاربردهاى آن

امروزه کمتر محصول صنعتى را مى توان یافت که ترکیبى از حوزه هاى مختلف مهندسى نباشد. اگر بیشتر به محیط زندگى خود و محصولاتى که در زندگى روزمره از آنها استفاده مى شود دقت کنیم، از ساعت مچى دیجیتالى تا ماشین لباسشویى درآشپزخانه، خودروى شخصى یا عمومى که با آن به محل کار مى رویم، چاپگرها و اسکنرها در محیط ادارى و غیره، همگى نمونه هایى از ترکیب حوزه هاى مختلف مهندسى و به خصوص مکانیک و الکترونیک است. اگر هم با محصولات جدیدتر صنعتى آشنا باشیم، تجمیع نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر ......ادامشو هم بخون خوبه.............

ادامه مطلب ...

موتورهای Stirling

سلام

خوبیین هااااااااااا

این مطلب در مورد موتورهایه که با سیستم بسته کار میکنه.با حرارت و سرما

خیلی مفیده ه ه ه ه ه

یه کم متن انگلیسی هم داره

ok

نظر یادتون نره

بای

ادامه مطلب ...

خودورهایی که با هوا کار می کنند

سلام

خیلی خوبه ه ه ه ه

من خودم خوندم خیلی مطلب جالبیه واقعا.......

در مورد موتورهایه که به هوا کار میکنن و تو مکزیک به تولید انبوه رسیده......

ادامه مطلب....

ادامه مطلب ...

خودروی :Hy-Wire

سلام م م م م 

خیلی خوبه حتما بخونین 

برو تو ادامه ه ه ه ه 

برو دیگه ه ه ه

ادامه مطلب ...

مراحل طراحی بدنه اتومبیل از تجسم تا واقعیت

سیلااااااااااااااااااااااااام

خوبین هااااااااااااااااا

این دفه در مورد طراحی بدنه گذاشتم . هنوز وقت نکردم بخونم اگه خوب بود بگین تا خودمم بخونم

ok

تا بعد بای

ادامه مطلب ...

تازه های صنعت خودرو سازی

سلام دوباره به همگی  

این مطلب خیلی خوبه در مورد سیستم های جدیده نخونی ضرر کردی........... 

ادامه مطلب ...

مشخصات فنی چند خودروها

مشخصات فنی چند خودروها:

خیلی خوبه حتی مشخصات ژیان رو هم گفته.اگه ندیدی حتما برو ببین تا ضرر نکردی....

ادامه مطلب...........

ادامه مطلب ...