karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

موتورهای Stirling

سلام

خوبیین هااااااااااا

این مطلب در مورد موتورهایه که با سیستم بسته کار میکنه.با حرارت و سرما

خیلی مفیده ه ه ه ه ه

یه کم متن انگلیسی هم داره

ok

نظر یادتون نره

بای

موتورهای Stirling

موتورهای Stirling نوعی موتور است که با گرما کار می کند و دارای چرخه بسته می باشد همچنین این موتور از گروه موتورهای برون سوز می باشد ولی برخلاف موتور بخار دارای خروجی سیال نیست و گرمای مورد نیاز خود را از انرژی خورشیدی ، گرمای زمین ، یا انرژی هسته ای هم می توانند بگیرند .

این موتور بازده بالایی دارد طوریکه به80% بازده چرخه کارنو می رسد .

در این موتور از حرکت میل لنگ برای فشرده سازی بیشتر استفاده می شود و باعث استفاده بهینه از گرما می شود و اتلاف گرمای کمتری را خواهیم داشت .

3 نوع مجزا از این نوع موتور وجود دارد

 

نوع آلفا : 

1. Most of the working gas is in contact with the hot cylinder walls, it has been heated and expansion has pushed the hot piston to the top of the cylinder. Expansion continues in the cold cylinder piston, which is 90o behind the hot piston in its cycle, extracting still more work from the hot gas.

 

فوائد:

1- همانطور که گفته شد این موتورها کمتر گرما از دست می دهند و می توانند از طریق منابعی مثل خورشید و زمین و انرژی هسته ای تغذیه شوند.

2- چون دارای چرخه بسته هستند و برون سوز هم هستند آلودگی بسیار کمتری دارند.

3-چون انفجاری رخ نمی دهد پس از نظر امنیتی در سطح بالاتری است. همچنین به سیلندرهای ضخیم و سنگین نیازی نیست.

مشکلات:

این نوع موتورها برای روشن شدن باید زمانی بگذرد تا گرم شوند این مسئله برای همه ی موتورهای برون سوز صادق است و این نوع موتور زمان کمتری برای گرم شدن لازم دارند.

سرعت کار این موتورها ثابت است و برای تنظیم سرعت احتیاج به مکانیزم و طراحی دقیقتری دارند.

 

 شکل 1- بیشتر گاز جاری با پیستون داغ در تماس است و با انبساط آن را به جلو رانده است . این انبساط به سیلندر سرد هم منتقل شده .

2. The gas is now at its maximum volume. The hot cylinder piston begins to move most of the gas into the cold cylinder, where it cools and the pressure drops.

شکل 2- گاز در حال حاضر در بیشترین حجم خودش قرار دارد و پیستون داغ گازها را به پیستون سرد منتقل می کند .

3. Almost all the gas is now in the cold cylinder and cooling continues. The cold piston, powered by flywheel momentum or other piston pairs on the same shaft, compresses the remaining part of the gas.

Alpha type Stirling. Animated version

شکل 3- در حال حاضر همه ی گازها در سیلندر سرد قرار دارند و با نیروی چرخ طیار گاز را فشرده می کنند .



4. The gas reaches its minimum volume and the hot cylinder piston will now allow it to expand in the hot cylinder where it will be heated once more and drive the hot piston in its power stroke.

شکل 4- گاز به کمترین حجمش رسیده است و پیستون داغ تحت نیروی گاز به جلو رانده می شود .



اگه خو ب بود نظر یادتون نره ه ه ه ه


نظرات 1 + ارسال نظر
فرنوش سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:02 ق.ظ http://www.ehsasat.com

سلام .فرنوش هستم از وبسایت احساسات دات کام ! اگه عزیزی رو دارین که می خواین صداتونو به گوشش برسونید بیاید سایت ما . در ضمن می تونید به گمشده هاتون از سایت ما پیام بدین . برای وبلاگتون هم ابزار های جدید و بی همتا آماده کردیم . قربان شما - فرنوش

ok
hala bebinam shayad eftekhar dadam
he hee heeeeee
az nazare sazandat vaghean mamnooooon
hmmmmmmmm

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد