karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

فن آوری روز به کمک ترافیک شهری می آید

فن آوری روز به کمک ترافیک شهری می آید:

خودروهای هوشمند:
شما در خودروی خود می نشینید و با کمک یک میکروفن که به سر شما متصل است. مقصد خود را اعلام می کنید. چشم های خود را می بندید و خودرو، شما را به مقصد خواهد رساند. عجله نکنید. این موضوع در حوزه داستان های علمی – تخیلی است اما به نظر می رسد هر روز به واقعیت نزدیک تر می شود. ........ادامه رو بچسب

فن آوری روز به کمک ترافیک شهری می آید:

خودروهای هوشمند:
شما در خودروی خود می نشینید و با کمک یک میکروفن که به سر شما متصل است. مقصد خود را اعلام می کنید. چشم های خود را می بندید و خودرو، شما را به مقصد خواهد رساند. عجله نکنید. این موضوع در حوزه داستان های علمی – تخیلی است اما به نظر می رسد هر روز به واقعیت نزدیک تر می شود.
خودروهای هوشمند در مرحله گسترش و توسعه فن آوری خود هستند و باید در انتظار ماند، تا با ادامه روند سریع رشد فناوری های موجود شاهد انقلابی جدی در این عرصه باشیم.
در حال حاضر امکان صحبت از سیستم های نیمه هوشمند در خودروهای عملی شده است. در واقع امروزه می توان خودروها را با مجهز کردن به ابزارهای گوناگون به نمونه نیمه هوشمند مفیدی تبدیل کرد. یکی از ایده های اولیه ای که درباره خودروهای هوشمند وجود دارد بهبود سیستم های الکترونیکی و رایانه ای آنهاست. بدین ترتیب که یک رایانه مرکزی سنجش و کنترل بخش های مختلف خودرو را بر عهده می گیرد و نمایشگرهای دیجیتال به اعلام وضعیت بخش های مختلف خودرو خواهند پرداخت.
افزودن حسگرهای مختلف و نصب سنسورهای حساس در بخش های مختلف خودر می تواند آگاهی شما را نسبت به وضع موجود بهبود بخشد و در عین حال نصب سیستم های سنجش محیط که می تواند دیدگاهی نسبت به محیط بیرون در اختیار شما بگذارد. بخش دیگری از این ماجرا به حساب می آید اما کنترل مرکزی موجود زمانی کارآمدتر خواهد شد که بتوان به کارآیی خورد در درون شهرها و هنگام رانندگی افراد ارائه پیشنهادی مختلف برای انتخاب مسیر، یکی دیگر از این گزینه هاست به عنوان نمونه با اتصال سیستم های تعیین وضعیت مکانی با کمک سیستمی چون gps و انطباق آن با نقشه های شهری و روزآمد نگاه داشتن آنها می توان به رانندگان امکان انتخاب مسیر دقیق تر را دارد تا به کمک آنها کم ترافیک ترین مسیر را انتخاب کنند. هم اکنون برخی شرکت های خودروسازی از این سیستم استفاده می کنند. در همکاری ثابتی بین سرویس دهندگان رایانه ای این خودروها و مراکز ترافیک شهر، می توان آخرین وضعیت ترافیکی شهر را روی مونیتورهای تعبیه شده درون خودرو مشاهده کرد، گروهی از رانند گان که به طور آزمایشی از این سیستم استفاده کرده اند از نقش مفیدی که این سیستم در کاهش زمان سفرهای بین شهری بازی می کن ابراز خرسندی می کنند. اما تمام این امکانات که ارائه شده است و می توان برخی از آنها را روی خودروهای فعلی نصب کرد. بخش کوچکی از ماجرا به حساب می آید هنوز گام بزرگی تا رسیدن به نقطه نهایی باقی مانده است. قرار دادن تمام این امکانات در کنار هم و برقراری یک سیستم مدیریت واحد برای آنها که در عین حال بتواند رباطه مستقیمی بین راننده و ابزار به وجود آورد و طراحی چنین سیستم عاملی به دلایل مختلف دچار مشکل خواهد بود چرا که باید در نظر داشت این سیستم قرار است کنترل تمام بخش های خودرو و ارتباط راننده با آن را بر عهده بگیرد. به گفته یکی از کارشناسان آزمایشگاه تحقیقات الکترونیک کارخانه اتومبیل سازی جنرال موتورز برای رسیدن به چنین هدفی باید بحث ایمنی را در اولویت قرار دهیم. شاید امروزه از لحاظ فنی در جایی ایستاده باشیم که بتوانیم دست به طراحی چنین ابزرای بزنیم، اما باید دانست خطراتی که سیستم های رایانه ای را تهدید می کند در این مورد هم به چشم می خورد. بخصوص این که چنین سیستمی در صورتی مفید خواهد بود که با مراکز و پایگاه های اطلاعاتی گوناگونی در ارتباط مستقیم باشد و این به معنی باز شدن منافذ بسیار برای ورود ویروس ها و برنامه های مزاحم به این سیستم هاست. شاید ورود یک ویروس معمولی به رایانه شما باعث از دست رفتن تمام داده های با ارزشتان شود اما تصور کنید ویروسی در سیستم هدایت و کنترل خودرو وارد شود. در بهترین حالت شما اطلاعات غلطی نسبت به وضعیت خودروی خود خواهید داشت ودر بدترین حالت ممکن است هدایت آن را از دست بدهید. اما نکته مهمی که اکثر طراحان درباره آن اتفاق نظر دارند این است که زمان گذر به عصر خودروهای هوشمند وابسته به فن آوری اطلاعات فرا رسیده است و باید خود را برای آغاز چنین عصری آماده کنیم. این عصر می تواند بدون سر و صدا آغاز شود. ولی باید زمینه های لازم را برای آن مهیا کرد. سیستم های ماهواره ای، سیستم های کنترل شهری و ... گوشه ای از نیازهای این دوره جدید خواهد بود.
با اتصال سیستم های تعیین وضعیت مکانی چون gps و انطباق آن با نقشه های شهری می توان به رانندگان امکان انتخاب مسیر دقیق تر را داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد