karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

karting

سلام من صفا عطایی هستم و کاردانی مکانیک خودرو میخونم.حالا تصمیم گرفتم که این وبلاگ رو هر هفته یه بار اپدیت کنم.سربزنین ممنون

همه چیز در مورد ارتفاع سواری

سلام م م م م

یه کم از بازی در اوردن روی ماشین گذاشتم..........

ای ی ی ی خوبه

ادامه مطلب رو بگیر دیگه ه ه ه ه

کلا ارتفاع خودرو هایی که از طرف خودروساز تنظیم میشه به صورت General هست! یعنی طوری این ارتفاع رو در نظر میگیرن که خودروی مورد نظر تقریبا همه جارو باشه(البته به غیر از( Off Road
البته باید بدونیم که ارتفاعی که برای خودرو های داخلی در نظر گرفته میشه کاملا غیر استاندارد هست! فقط کافیست نمونه های مونتاژی خودمون رو با مدل های تولیدی کشور های دیگر مقایسه کنیم!
خوب ببینین کلا ارتفاع سواری یک شاخه از تیونینگ می باشد ! ببینید کلا برای اینکه در هر Stage که بخوای تیونینگ موتوری داشته باشین باید به همون نسبت هم Suspension خوبی داشته باشین تا قدرت فرمان پذیری خودرو بالا بره!
کلا یه مثال کاملا خودمونی بزنم! وقتی ارتفاع رو میاری پایین هندلینگ خودروی شما بهتر می شود چون مرکز ثقل ماشینتون پایین میاد و هم چنین به خاطر سخت تر شدن بازی کمک ها و سیستم تعلیق تنش های کمتری به کل سیستم(یعنی ماشین) وارد میشه!


خوب بریم سر اصل مطلب:


کلا 3 Stage داریم:


1-ببینین اگه زیاد اهل سرعت و کل کل نیستین بهتر برای اینکه حداقل از شیب های نامناسب و زوایای کاملا غیر استاندارد بزرگراه ها و اتوبان های این مملکت در امان باشید من توصیه می کنم اگه از محصولات داخلی استفاده میکنین این کارو بکنین! یک روش بسیار ساده!
در ابتدا با یک مثال جلو میریم! کلا برای ارتفاع زدن به صورت کاملا آماتور بهتر حداقل فنر های فابریک رو با نوع اسپورت یا کوتاه شده یا داغ شده جایگزین کنین! برای مثال برای خودرویی مثل پراید در بازار فنر های ریسی موجود می باشد که با توجه به سیستم تعلیق این خودرو باید از 4 فنر ریسی یا کوتاه شده فابریک استفده کنید!
برای خودرویی مثل سمند یا 405 یا پرشیا استفاده از فنر های ریسی یا فنر های 206 توصیه میشه! عقب این خودرو ها هم که به راحتی قابل رگلاژ هست!
تا این جا لاستیک خودروی شما کمی بالاتر از گلگیر قرار میگیرد! در این روش بسته به شماره فنری که استفاده می کنین یا بسته به میزانی که از فنر بریدین ارتفاع خودروتون رو کم می کنید که در این حالت خودروی شما بسیار خشک میشود! چرا؟ چون سوپاپ درون پوسته کمک دیگر جایی برای بازی نخواهد داشت!


2-در این روش از کمک های لوازمی استفاده میکنیم! حال منظور از کمک های لوازمی چیست؟ ببنین کمک های لوازمی همون کمک های فابریک خود ماشینتون هستند که توسط یک تراشکار ماهر پوسته و سوپاپ درون آنها کوتاه می شود تا زمانی که شما از فنر کوتاه استفاده می کنید بازی سوپاپ داخل کمک همانند کمک فابریک در حالت ارتفاع استاندارد باشد! در این حالت خودروی شما نسبت به Stage 1 ارتفاع خیلی خیلی کمتری دارد! در حقیقت لاستیک شما درون گلگیر قرار میگیرد و شما به جرگه خزندگان می پیوندین! ماشین هم نرمتر است(نه اینکه نرم مثل دنبه باشه،مثل استیج 1 نمی کوبه)! خوب هندلینگ خودروی شما با استفاده از این نوع کمک های لوازمی فوق العاده بهتر می شود شما می تونین به خودروی خودتون تو پیچ های بزرگراه ها با سرعت های بالای 170 اطمینان داشته باشن
3-استفاده از ساسپنشن های معروف دنیا که هزنیه بسیار بالایی دارد ولی هندلینگ حرفه ای و فوق العاده ای به شما می دهد! این ساسپنشن ها انواع مختلفی دارن! بعضی از آنها به صورت ثابت هستند! بعضی به کمک آچار تغییر ارتفاع میدن!(انواع اجاستیبل) بعضی هم به صورت کاملا برقی تغییر ارتفاع میدن(مثل لو رایدر ها)
خوب استیج اول براتون زیاد هزینه ای نداره نزدیک 30 تومن فنر ها براتون تموم میشه و 20 تومن هم فوقش بگیرن تا ماشین رو بیارن پاینن!
استیج دوم براتون از 120 تا 200 بسته به مدل ماشین براتون آب میخوره!
استیج سوم از 600 تا 3 میلیون براتون هزنیه داره!
البته یه چیزی بگم! این خودرو ها معمولا از استیج 2 به بعد فقط بدرد بزرگراه ها و جاده ها و پیست می خورن! داخل شهر نمی تونین همه جا برین و برای رسیدن به مقصد خاص معمولا باید یک مسیر ویژه برای خودتون انتخاب کنین که سرعت گیر کمتری داشته باشه!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد